Îndeplinirea obligaţiilor declarative şi de plată poate fi realizată utilizând mijloacele de comunicare la distanţă disponibile 24 de ore din 24, 7 zile din 7 şi fără deplasarea la organul fiscal.
Modalităţile de comunicare on line sunt următoarele:
- pentru depunerea declarațiilor fiscale, prin intermediul Spațiul Privat Virtual (SPV) sau prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro, utilizând certificate digitale calificate.
- pentru efectuarea plăților, prin intermediul următoarelor servicii oferite de terți: Internet banking; www.ghiseul.ro;
Informații generale în domeniul fiscal și IT pot fi obţinute prin apelarea Call-center-ului, la numărul de telefon 031.403.91.60 .
Informații în scris pot fi obținute astfel:
- contribuabilii înrolați în Spațiul Privat Virtual – prin intermediul Formularului de contact disponibil în acest serviciu – pot fi obținute informații generale în domeniul fiscal și IT precum și informații privind situația fiscală proprie;
- contribuabilii care nu sunt înrolați în Spațiul Privat Virtual – prin intermediul Formularului de contact de pe site-ul Agenției Naţionale de Administrare Fiscală de unde pot fi obţinute informații generale în domeniul fiscal și IT.